onsdag 30. september 2009

Summa sumarum

HPIM3288 Disse bildene er igrunnen en grei oppsummering av september. Regn og atter regn. Vi har visst hatt tre nedbørsfrie dager i september og drømmen om indian summer må legges bort for i år. Det første bildet er tatt ut vinduet på hytten sist søndag. Da øste det ned hele dagen. Siden har det vært mer bygevær og det har blitt litt kaldere. Vi har ikke hatt nattefrost enda, men det kan gjerne komme i løpet av helgen. Lite har blitt gjort i hagen i september. Har noen løker som skulle vært satt ut, men det har vært så altfor vått. Det har ikke fristet å løpe ut mellom regnbygene for å grave i klissvåt kald jord. Ønsker meg noen dager med opplett og over ti grader, gjerne i begynnelsen av neste uke. På forhånd takk.

HPIM3280

6 kommentarer:

  1. Jeg ønsker meg også noen soldager i oktober, så jeg slenger meg på ønsket: På forhånd takk!

    SvarSlett
  2. Innvilget.
    Bare hyggelig.
    ;-)

    SvarSlett
  3. Slutter meg helt og fullt til ønsket:-)

    SvarSlett
  4. ja, nå ønsker jeg dere litt fint vær derover! Jeg er så taknemmelig for det flotte septemberværet vi har hatt, håper både vi og dere får like flott oktobervær :)

    SvarSlett
  5. Vi har hatt samme været. Leeeeei nå. Men det melder faktisk 0 mm nedbør på søndag her! Så det er håp! Juhu! Håper det slår til, og at det slår til hos deg også med litt oppholds. :)

    SvarSlett
  6. Jippi, det ser ut til at dette allerede har hjulpet. Tusen takk til dere alle for god hjelp og støtte. Hadde jeg visst at det var så enkelt skulle jeg bedt om finvær for lenge siden. Dette har vært den beste dagen på lenge. Vi hatt litt sol og faktisk bare en liten regnbyge her. Temperaturen har riktignok ligget under ti, men vi kan ikke vente at alt skal ordne seg på en dag. Da vil jeg herved utvide ønsket til å gjelde alle andre steder i landet som også har hatt drittver i september.
    Og selvfølgelig: På forhånd takk!

    SvarSlett