mandag 5. september 2011

Magisk

Det er ikke været som gleder mest akkurat nå. Men så er det visst restene av den tropiske orkanen Irene som farer over oss. Det regnet hele helgen og langtidsvarselet viser regn i overskuelig framtid.

HPIM5796Dahlia 'Bishop of Canterburry'

En sliten georgine gir en uventet oppvisning i det kronbladene begynner å falle. Mistenker at den har hatt en liten medhjelper i dette illusjonsnummeret. Syns jeg ser sporene på det øverste kronbladet.

 

HPIM5799Thalictrum 'Hewitt´s Double'

Denne står helt upåvirket av regnet. Det er nesten litt magi i det også. Dessuten har den blomstret veldig lenge, trengte bare litt støtte i noen voldsomme vindkuler vi hadde for en stund siden.

 

HPIM5807Hydrangea paniculata 'Grandiflora'

Om ikke magisk, så er det vakkert når blomstene på syrinhortensiaen går over i rosa.  Den går fra kremhvitt mot rosa etterhvert som blomsten eldes.

15 kommentarer:

  1. Så utrolig nydelig syrinhortensia - den står på ønskelista hos meg :)

    SvarSlett
  2. Det var litt av et kunstykke utført av frøken georgine!
    Jeg hadde store planer med en fargerik høsthage, og plantet ekstra mange georginer.
    Bak huset har jeg ikke klart og holde sneglene vekk, noe som har gått hardt utover georginene.
    Men det ble en hage med alle regnbuens farger representert!
    Thalictrum 'Hewitt´s Double' er en skjønnhet jeg vil sette på min liste.
    Den er magisk!
    Da håper vi at Irene roer seg, og solen kommer frem igjen!
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Violrutan är så fantastisk, skulle vilja ha en sån, som rosa små skyer er den. Och din georgin, hur fick du till det?
    Ha det fint :)

    SvarSlett
  4. Oj! Utrolig flott bilde av Georginen! Og for en nyyydelig Thalictrum!! Jeg har Plantet maange Thalictrum av sorten Hewitts Double i år:) Håper de klarer vinteren, for jeg ser virkelig frem til blomstring på disse. De er jo så vakre:)) KLem Ellen.

    SvarSlett
  5. Hewitts Double var helt nydelig, og flott også med blomster som tåler regnet godt. Den skal jeg notere meg navnet på.

    Stilig bilde av dahliaen, virkelig magisk :)

    SvarSlett
  6. Ja, her var det var mange flotte blomster på en gang. 'Hewitt's Double' står høyt på ønskelista. Den må jeg bare få skaffet meg, for den er så lekker. Dahliaen var magisk ja!

    SvarSlett
  7. Morrsom bilde av georginen...:)
    Thralictum har jeg prøvd...men det gikk ikke med overvintringen...tror jeg må prøve igjen for din var da fantastisk:)

    SvarSlett
  8. For ei fin frøstjerne du har. Eg har så lyst på ei slik plante og vil jo helst få ho fram av frø sjølv, men dei vil ikkje spire, så til neste år vert det nok til at eg kjøper dersom eg kjem over ei plante. Det ser ut til at dei tåler regn og.

    SvarSlett
  9. Stilig bilde av georginen din :) Thalictrum`en er bare skjønn, men er den ikke særlig vinterherdig da? Syrinhortensia er bare nydelig!

    SvarSlett
  10. Flotte blomster du viser på en regntung dag, Irene må ha hatt mye vann.
    Tralictrum var lekker, jeg har fått meg en liten frøplante av hvit.
    Syrenhortensian var lekker, men desverre har jeg plassmangel i hagen. Men alltid kjekt å se planter fra andres hager.

    Ønsker deg en fin uke uansett vær!

    SvarSlett
  11. Vilken praktfull Thalictrum!!! I år blev blomningen väldigt kortvarig och sparsam här.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  12. Nydelige planter. Likte Thalictrumen grådig gått! Det er veldig fint med doggdråper (he-he) - det var vel regndråper på. Men fint er det!

    SvarSlett
  13. Så nydelige bilder, og ikke minst vakre planter. Det er synd at regnet ødelegger endel av høstrblomstringen for oss, hvertfall er det slik i min have. Men vi får kose oss med de lyspunktene som er ;)

    SvarSlett
  14. Vil gjerne gi bloggen din en hyggelig påskjønnelse, se siste innlegg i bloggen min.

    SvarSlett
  15. Såååå vakker syrinhortensia! ♥ det ønskjer eg meg veldig. Takk for fin kommentar hos meg! :) klem Lina

    SvarSlett