mandag 5. mars 2012

Vårtegn

Siste delen av vinterferien var vi på hytta. Etter regnvær i starten av uken, ble det strålende solskinn på fredagen. Lørdag og søndag var det mer overskyet, men med bra temperatur, 7 - 8 grader og bortimot vindstille. Vi brente kvist og kvast. Når vi først fikk fyr, ble det litt av et bål. Heldigvis ingen fare for å sette fyr når det er så vått i bakken som det var nå. Vi har kompostkvern også, men det hadde hopet seg opp greiner i sånne mengder at vi bare måtte brenne endel av det.

HPIM6202 HPIM6201

Hjemme hadde mildværet fått det til å begynne å spire i bedene. Snøklokkene var begynt å blomstre før vi dro, og nå hadde de fått selskap av klosterklokker.

HPIM6207

Krokusene står klar til å åpne blomstene sine bare det kommer litt solskinn, og vårlyngen har så smått begynt å blomstre.

HPIM6211 HPIM6213

Kuleprimulaen ligger klar, den venter bare på litt mer lys og varme. Jeg syns de er så flotte når de blomstrer, både hvite og lilla.

HPIM6209

Det begynner å spire i diverse potter også. På bildene under ser vi til venstre Aconitum hemsleyanum 'Red Wine' og til høyre Corydalis malkensis.

HPIM6215 HPIM6216

14 kommentarer:

  1. Her var det virkelig mange flott vårtegn! Det er herlig når hagen våkner til livet igjen!

    SvarSlett
  2. Åhh, noe så nydelig. Sukk, her regjerer vinteren enda, så det er godt å se andres vår. Det gir håp :)
    Fiiin uke til deg.

    SvarSlett
  3. Så bra å se så mange flotte vårtegn! Litt lenger hos deg enn hos meg, men det går riktig veien nå! :)

    SvarSlett
  4. Dette har vi venta på så lenge......og nå er det her.
    Nyt det!

    SvarSlett
  5. Så mye vakkert som er på vei opp hos deg, de lysblå krokusene var vakre. Våren er virkelig på vei hos deg.

    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  6. Jeg blir ikke så rent lite misunnelig når jeg ser hvor langt det er kommet hos deg. Men det kommer vel etterhvert her også :-)

    SvarSlett
  7. Våren byr på det vakraste, veldig flott. Takk for tilbud om blodbegerfrø, men eg satsar på ein sambygding som har sådd får det til og gir vekk ei plante til meg :-) Eg treng ikkje meir enn ei plante.

    SvarSlett
  8. Våren er en fortryllende tid. Jeg fikk oppleve litt norsk vår da jeg var i Oslo i forrige uke, men ikke så langt framskreden som hos deg. Skal tilbake om et par dager. Kanskje det har kommet litt lengre da. Ha gode dager.

    SvarSlett
  9. Herlig liv, gleder meg til å se bilder i full blomst.
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  10. Krokusknopper er så utrolig vakre.

    SvarSlett
  11. Det er ei fin tid, dette! Sjølv om finveret riktignok har forlatt oss...

    SvarSlett
  12. Je dette er forvetningens tid og den er uslåelig :) Så holder vi på tanken om våren, høyt stimulert av bla. dine flotte foto. Og vi venter. Like før :)

    SvarSlett
  13. Så masse flotte blomsterbilder!
    Ønsker deg en herlig helg ♥
    Vil du vinne 4 nummer av BoligDrøm kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette

    SvarSlett