torsdag 8. august 2013

Dahlia 'Color Spectacle'

I går kom endelig solen fram igjen, og nå er det bare å nyte noen etterlengtede dager med fint vær. Lørdag skal det bli regn igjen. Sannelig tror jeg de meldte utrygt for torden og ettermiddagsbyger i dag også, men det velger jeg å overse.

P1010356Dahlia 'Color Spectacle' i kveldslys

Ikke alle planter tåler regn og kuling over lengre tid, men denne georginen (Dahliaen) står like fint. Den har vært flott i år, og er nesten helt upåvirket av regn og vind.

I går natt har det vært hjort i hagen. Jeg la først merke til at det manglet endel blader på plommetrærne, før jeg så fotspor gjennom et bed. Heldigvis har den ikke spist på rosene som jeg kan se. Håper det ikke blir noen fast rute for den. Vi var veldig plaget med hjort for noen år siden, men nå har det vært fredelig lenge.

8 kommentarer:

  1. Nydelig Dahlia "Color Spectacle" i flott rød fargen. Kjedelig med hjort i hagen som beiter på Plommeblader, vi har Rådyr i kolonihagen og de spiser Roseknopper.
    Vi får håpe det fine været varer lenge!

    SvarSlett
  2. Flott Dahlia! Noen planter blir litt flate eller stygge i blomsten av regnet, ja. Deilig med dem som tåler været!

    SvarSlett
  3. Så flott den er! Fint med de markerte bladspissene. Dahlia tåler mye, og det er fint at det er noen som gjør det. Hjort er ikke ok å ha i hagen, så jeg håper du slipper det fremover.

    SvarSlett
  4. Reine flammen denne her. Aldeles nydelig blomst på den. Ja ka har nå hjorten i din hage å gjøre? Hjort og rådyr skal holde seg i skogen. Ikke ødelegge fine hager. Håper vi slipper regn på lørdag.God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  5. Lekker :) Og hjorten skal bo i skogen!
    Finfin helg til deg.

    SvarSlett
  6. Flammende farger og kraftige Dahlia - det er vel sånn "knoll-inn" planter det....

    SvarSlett
  7. Hih hih..jeg er på jakt etter hjortebilder det er bare til å gi en lyd..hih hih:-) :-) :-)

    SvarSlett