lørdag 7. desember 2013

Desembersnø

Vi merket godt stormen som kom inn over Sør-Norge på torsdag og fredag. Men hos oss gjorde den ingen skade. Jeg hadde vært ute og plukket inn potter og diverse løsøre på forhånd, men jeg var litt redd for drivhuset. Det står heldigvis like godt fremdeles.

 

DSC_0626DSC_0631

Etter stormen kom snøen, masse  snø. Nå er det lyst og hvitt overalt.

DSC_0625DSC_0614(1)

Sånn kunne det gjerne holdt seg en stund.

DSC_0628DSC_0610

Men allerede i morgen skal temperaturen stige, og det ser ut til at det skal bli mildvær hele uken som kommer.

DSC_0613DSC_0598

Nå er det 5 minusgrader her.

DSC_0593DSC_0607

Småfuglene har funnet fram til den nye materen. Den fungerer helt supert, så nå har jeg kjøpt en til.

DSC_0600

Det er for det meste kjøttmeis, blåmeis, svarttrost og rødstrupe som besøker hagen.

DSC_0601

13 kommentarer:

  1. Så flotte bilder av nysnø! Det ser ut som julekort hos deg :) Her er det ikke et fnugg på bakken, og det er ganske uvanlig til her å være. Kanskje kommer det litt snø i morgen. Jeg er bekymret for plantene for nå er det -10 minus. De har vedre av en tykk hvit dyne :)
    Fuglemateren din ser flott ut!

    SvarSlett
  2. Det er vakkert ja, men det blir nok dessverre kortvarig.
    Drivhuset ditt ser rent eventyrlig ut der det ligger omgitt av snø.

    SvarSlett
  3. Fint hos deg!
    I dag kom den første snøen hit også :-)

    SvarSlett
  4. Så nydelige vinterbilder fra hagen din! Riktig så julefint ute. Vi får krysse fingrene for at det får lov å bli værende slik. Nå laver det ned her også. Det blir visst snømåking i dag :)
    Ha en koselig 2. søndag i advent i dag:)

    SvarSlett
  5. Ojj Ojj ojjjj!Vakkert!Sålys og fin bloggen din er!Og de vinterbildene er jo rene julekort!Og den materen er helt fantastisk!skulle hatt en sånn jeg og.yNdelige bilder av småfuglene:))
    Ønsker deg og dine en flott søndag:))

    SvarSlett
  6. Hei Mariann

    Ja sne er så fint og rent når det lige er kommet:)
    Spændende om det får lov at ligge hos dig!

    Her regner det nu og al sneen er ved at være borte....

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlett
  7. Virkelig vintervakkert i hagen din! Og så godt at det gikk bra med drivhuset i stormen! Ønsker deg en fortsatt fin adventssøndag!

    SvarSlett
  8. Så fine vinterbilder du har tatt! Godt at drivhuset ditt tålte stormen på fredag. Fuglene se fornøyd ut med de nye fuglematerne dine.

    Ha en fin førjulsuke!

    SvarSlett
  9. Fine vinterbilder!
    Jeg også var litt redd for veksthuset i vinden vi fikk,men det gikk bra;:)
    Ønsker en fin ny advent-uke:)

    SvarSlett
  10. Hei igjen! Tusen takk for tips på liljen min. Jeg tror du har helt rett! Nå ble jeg glad :)

    SvarSlett
  11. Så fine vinterbilder! Håper noe av snøen har blitt igjen tross mildværet! Tusen takk for hilsen hos meg!

    SvarSlett
  12. Hei! Nydelige vinterbilder, men når jeg skriver dette, er kanskje alt borte. Ha det godt! Anne

    SvarSlett